De Stichting Ideële Reclame (SIRE) lanceert een campagne tegen voedselverspilling en vraagt daarbij aandacht voor het gebruik van overgebleven ingrediënten en kliekjes.

kliekipedia

De website Kliekipedia.nl biedt informatie, inspiratie, tips en recepten om verspilling terug te dringen. Ook vind je er filmpjes met bekende Nederlanders die laten hoe zij met kliekjes omgaan. In een TV-commercial worden bekende spots met onder meer Cora van Mora, Petje Pitamientje 'Stom hè' (Calvé), Martine Bijl (Hak), Harry Piekema (AH) en Peer Mascini (Melkunie) hergebruikt. Hiermee wil SIRE aandacht voor voedselverspilling en reikt via Kliekipedia.nl oplossingen aan om echt in actie te komen.

Jaarlijks gooien we met z'n allen tussen de 1,7 en 2,6 miljard kilo voedsel weg. De consument zelf blijkt de grootste verspiller met 50 kilo per persoon per jaar. Ruim 14% van alle etenswaren die we kopen, gaat ongebruikt de prullenbak in. Dat is natuurlijk hartstikke zonde!

Lees ook onze blog Stop Voedselverspilling voor handige tips!

Geen zin in weer hetzelfde?
Geef een verse draai aan je week
Draai maar