stomen

Greenco, Snacktomatenteler

Adresgegevens

Greenco
Middel Broekweg 130
2675KJ Honselersdijk

Bekijk
op kaart

Adres

Greenco
Middel Broekweg 130
2675KJ Honselersdijk

Contact met de teler

Greenco

Greenco: de uitvinder én grootste producent van snackgroente! En dat gewoon in ons kleine kikkerlandje. Naast de allereerste snacktomaat hebben deze snackpioniers zeker niet stilgezeten. Lees alles over hun visie en laatste uitvindingen.

Ons bedrijf

Greenco is de eerste én grootste teler van snackgroente in Nederland, maar daarmee is het verhaal niet af. Ons verhaal gaat namelijk over lef en het varen van een eigen koers. Over pioniers en over een maatschappelijke missie.

Na jaren van proeven en testen ontwikkelden tomatentelers en zwagers Jos van Mil en Ab van Marrewijk in 2005 een interessante kleine (pruim)tomaat. Het tomaatje zag er niet alleen snoeperig uit, het was ook merkbaar zoeter dan andere tomaten. Als vanzelf ontstond hieruit het concept van een lekkere en gezonde snack voor kinderen: Tommies! Op dat moment was dit een compleet nieuwe innovatie, maar nu bijna 15 jaar later zijn snackgroente een begrip geworden.

Na een flinke groei te hebben doorgemaakt, heeft Greenco nu zes eigenaren. Allemaal van oorsprong tomatentelers. Gezamenlijk specialiseerden ze zich in de productie, verpakking en marketing van snackgroente. De keuze om snackkomkommertjes en snackpaprikaatjes aan het assortiment toe te voegen komt voort uit een flinke dosis lef, ondernemerschap, vakmanschap en passie voor telen van groente.

Visie en missie

Allereerst is onze missie om het eten van groente nóg leuker en makkelijker te maken. En dat lukt al aardig! Onze snackgroente vinden via supermarkten, groentespeciaalzaken en foodservice hun weg naar de consument, maar het is onze verantwoordelijkheid om gezonde en veilige snackgroente te leveren. Het is onze missie dit te realiseren op een duurzame en verantwoorde wijze. Hierbij handelen we volgens de vier kernwaarden vakmanschap, innovatie, pragmatiek en misschien wel het aller belangrijkst; het varen van onze eigen koers! 

Groeien en innoveren zit diep in Greenco verankerd. Dit is terug te zien in zowel de teelt, productie, verpakking als de marktbenadering. Op geheel eigen wijze heeft Greenco snackgroenteconcepten op de markt gezet, wat nationaal en internationaal worden geprezen en beschouwd als doorbraak op het gebied van AGF-marketing.

Duurzaamheid en kwaliteit

Bij Greenco gaan duurzaamheid en kwaliteit hand in hand. En dat geldt niet alleen voor de manier waarop we produceren. Die hoofdgedachte passen we ook toe op de manier waarop we met onze medewerkers omgaan en hoe we de producten van Greenco verpakken en vermarkten. Greenco wil groeien, maar dan wel op een duurzame manier. Continuïteit is belangrijk, maar een duurzame bedrijfsvoering een ‘must’.

In de kassen gebruiken we een natuurlijke grondverbeteraar, in de vorm van kokos en plantenresten. Daarnaast nemen we ook maatregelen om het energieverbruik en de CO2-uitstoot te verminderen. Voor onze inspanningen ontvingen we het Nature Counts-label. Om ook in de ‘donkere’ wintermaanden aan de vraag te kunnen voldoen is een deel van de teeltcapaciteit belicht. Inzet van groeilicht vereist veel energie, die onze bedrijven zelf opwekken via een gasgestookte warmtekrachtkoppeling (WKK). De warmte en de vrijkomende CO2 worden het hele jaar door voor de teelt gebruikt. De opgewekte elektriciteit hebben we alleen in de winter zelf nodig; in de zomer gaat het naar het openbare net.

greenco7.jpg
greenco5.jpg
greenco2.jpg
greenco4.jpg
greenco.jpg
greenco3kopie.jpg
greenco8.jpg
greenco1.jpg